Steden, historie en geschiedenis... - Reisverslag uit King of Prussia, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu Steden, historie en geschiedenis... - Reisverslag uit King of Prussia, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu

Steden, historie en geschiedenis...

Door: Jan Willem

Blijf op de hoogte en volg Groeneveld

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, King of Prussia

Mijn beurt (JW) voor het blog is eindelijk aangebroken.
De afgelopen dagen hebben vooral in het teken gestaan van steden, historie en geschiedenis: Washington, Philadelphia, Gettysburg, de Amish, Mall en outlet.

We zaten in een hotel, ongeveer een half uur rijden van Washington en zijn 2 dagen naar deze mooie stad geweest. De eerste dag vooral veel gelopen en de belangrijkste bezienswaardigheden gezien, zoals het Witte Huis, Capitool en een flink aantal memorials. Voor iedere gebeurtenis is er wel een memorial. Een aantal zeer indrukwekkend. Vooral de Jefferson Memorial sprak mij aan. Op de trappen van deze memorial heeft Martin Luther King zijn toespraak gehouden. De tweede dag het vervolg en tevens het National Museum of American History bezocht.

Vervolgens zijn we via Gettysburg naar ons volgende hotel in de King of Prussia gereden. In Gettysburg natuurlijk het slagveld van de Amerikaanse burgeroorlog bezocht. Eerst een film, een panorama en het museum en daarna de route van 24 mijl gereden. Gelukkig was er geen gids beschikbaar, anders was deze meegereden in de auto en had de tour ongetwijfeld 6 uur geduurd. Nu konden we deze in een kleine 2 uur rijden, met een paar stops. De dames hebben het meeste vanuit de auto bekeken en gefotografeerd. Dit kan gelukkig ook, omdat de mobiele telefoon van Susan een fototoestel blijkt te zijn, waarmee ook nog gebeld kan worden. Dit apparaat maakt ook nog eens mooiere foto's dan mijn digitale Canon EOS 100.110 DD fototoestel. En dat moet ik dan weer regelmatig horen.

Vanuit de King of Prussia zijn we naar Philly geweest, waar we lopend langs de meeste bezienswaardigheden zijn gegaan. De wachttijd bij de Liberty Bell was ongeveer 3 uur, dit hebben we dus maar overgeslagen. Zodoende bleef er weer wat tijd vrij voor een andere belangrijke historische bezienswaardigheid in de VS: een Outlet. Dit is een groep van ongeveer 150 bij elkaar geplaatste winkels die kleding heel goedkoop van de hand doen. Het schijnt dat vrouwen hier gek op zijn, en ik heb er hier TWEE van. Nadeel hiervan is weer dat er een extra koffer nodig is om de kleding in mee te nemen.

Gisteren hebben we een nieuwe poging gedaan om Amish people te spotten. Van te voren heb ik het ANWB reisboek van A tot en met Z gelezen en ik wist dus precies in welke plaatsen de Amish zich ophouden, of beter gezegd zouden moeten ophouden. Was het de vorige keer waarschijnlijk te slecht weer om buiten te komen, nu was het waarschijnlijk te mooi weer voor de Amish om buiten te komen. Veel rondgereden en sporadisch een Amish gezien. Dus de kleinste wegen genomen en uiteindelijk toch een beeld gekregen van hoe de Amish leven en hoe anderen hier commercieel buit uitslaan.

Vandaag even een dag bijkomen. Nou bijkomen? We zouden even naar een Mall gaan. Laat dat nu net de grootste Mall zijn van Amerika met ruim 400 winkels. En waar de dames het historische slagveld vanuit de auto hebben bekeken, met winkels gaan ze anders om. Van de 400 winkels zijn er circa 337 van binnen bekeken. Nog meer kilometers gelopen dan in heel Washington. Nu even bijkomen en voorbereiden op het diner. Hiervoor vrijdag al een tafel besproken bij een steakhouse met valet parking. Moet dus wel wat zijn. Als compensatie voor al dat winkelen zullen we maar zeggen. Ik ben er klaar voor. Als er nog vragen zijn dan kunnen deze altijd gesteld worden en dan zal ik deze graag beantwoorden en toelichten.

Groeten van de Greenfields.

  • 11 Augustus 2014 - 16:46

    Bella:

    JW aan jou is een goede verslaggever verloren gegaan. Handig om te weten als je nog eens toe bent aan een andere uitdaging. Hoe houden Carmen en Susan dit vol? Ik zou met de tong op de schoenen lopen. En...wat ik me afvraag wanneer doen jullie dit allemaal aan Carmen en Susan? Een lekker vooruitzicht JW dat steakhouse en dan voel je je toch wel heel wat als je auto voor je geparkeerd wordt. Geniet ze en de groeten van Kurvers en Arzt

  • 11 Augustus 2014 - 16:52

    John:

    Hè hè! Eindelijk een bloq van jou en dan lees ik dat je eigenlijk al de hele tijd voor het bloq gezet wordt. Want een rode draad in al die tochten en bezienswaardigheden is steeds weer malls en outlets. Vrouwen en winkels, maakt niet uit waar je bent.En dan doet je camera ook nog eens onder voor "zo'n" mobiel telefoontje. Wat leef ik met je mee. Hebbie daar niks an, dus...kom toch naar huis! Gelukkig lees ik ook dat je zo af en toe ook nog echte bijzonderheden ziet, zoals een steakhouse. Maar hou vol jongen! Als ik het goed volg zijn jullie over de helft. Tanden op elkaar en doorgaan. Of, zoals die Amerikanen zeggen: teeth on each other and go trough. Greetings from Alphen at the Rhine

  • 11 Augustus 2014 - 17:59

    Jos:

    Beste Jan Willen, ik voel met je mee.Wij hebben indertijd een zo'n mall bezocht met jullie en dat was leuk maar voor 1 keer en jij moet ze, zo lijkt het, allemaal in de States af. Ik zou de hele dag in een Starbucks gaan zitten.
    Maar ik hoop dat je je toch een beetje vermaakt en gelukkig is er een limiet aan het aantal koffers dat je mee kan nemen en heeft je creditcard ook een limiet. Dus eens moet het ophouden, schat ik in.
    Ondanks alles een prima reis verder en heeft jouw navigatie geen optie malls te deleten?
    Groeten aan de shopaholics Susan en Carmen

  • 11 Augustus 2014 - 20:22

    Miranda:

    Leuk om de verslagen van de verschillende verslaggevers te lezen. Jullie hebben al een hoop gezien en na al die bezienswaardigheden zijn Susan en Carmen in een Walhalla terechtgekomen. Ik hoop dat jullie genoeg kiepkleding hebben meegenomen, zodat de koffers niet uit zullen puilen.
    In ieder geval heel veel plezier nog deze laatste dagen. Het aftellen is dan nu echt begonnen. Ook voor ons.
    xx Miranda en co.

  • 12 Augustus 2014 - 19:43

    Inge:

    Hahaha , wat een heerlijke verslaglegging....zo vanuit een heel ander perspectief :-) !
    Balen hoor...dat jouw gesjouw met de camera niet dé toegevoegde waarde blijkt te hebben JW
    hahahaha.
    En maar 2 x een Mall bezocht? Bofkont...valt dat even mee ?
    Hoort toch ook bij alle historische plekken/herinneringen aan deze reis...moet je ervaren hebben :-) .

    Wel typisch dat de Amish slecht te vinden waren...op vakantie misschien ?

    Ik ben heel benieuwd naar alle foto's strax :-) ...zowel die met de camera genomen zijn als die uit dat prachtige camera/bel-apparaat van Susan :-) !!!!!!

    Geniet nog maar lekker...tot blog's ;)
    Xxx


  • 13 Augustus 2014 - 11:11

    J.arzt.:

    Lieve Susan, j.w. En Carmen. Jan Willem wat een goed verslag, jij had verslaggever moeten worden. En in het outlet -centrum zal je wel een paar uur hebben moeten wachten, op Susan en Carmen tot ze alles gekocht hadden. Ik denk dat je nu wel een extra koffer, moet kopen om alles thuis te krijgen. Jullie zullen nu wel heel Amerika hebben gezien,toch. Nog een paar dagen goed uitrusten en zijn jullie weer thuis. Veel liefs van ma en pa.xxxxxxxx.

  • 14 Augustus 2014 - 12:46

    Ad:

    Volgens mij heb je een erg zware vakantie achter de rug. Gelukkig kun je volgende week weer aan het "werk" en kun je echt bijkomen van 4,5 week met 2 vrouwen op stap.
    Wij hebben genoten van jullie blogs. .
    Erg leuk geschreven en dat je er nu naar 50 jaar huwelijk bent achtergekomen dat shoppen bij vrouwen in de genen zit en het dus erg moeilijk voor ze is om dat te negeren. Dames ik moest dit toch even kwijt maar zolang de credit card niet blokkeert geef ik jullie groot gelijk
    Is deze vakantie ook een beetje een ontdekkingsreis geworden.
    Overigens zal die hieter je wel vreemd hebben aangekeken toen je haar bedankte of vergis ik me nou.

    Helaas hebben we op het werk maar weinig tijd om bij te praten over jullie vakantie maar dat doen we dan wel oktober ergens. Je bent zolang op vakantie geweest dat ik ondertussen met pensioen ben gegaan:)!!

    Overigens helemaal los van je werk ben je ook niet gekomen gezien de zeer herkenbare slot regel van je laatste blog " als er nog vragen zijn etc"

    Veilige reis naar huis en tot volgende week

    Ad en Beppe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Groeneveld

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 6620

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Rondreis USA

Landen bezocht: