Mother Nature - Reisverslag uit Canfield, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu Mother Nature - Reisverslag uit Canfield, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu

Mother Nature

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Groeneveld

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Canfield

Hallo allemaal,

Na de vele reacties op het leuke verslag van mama van afgelopen week dacht ik, laat ik weer een blog schrijven. Daarbij staat mama onder de douche en ik had ik al tijd om jullie te laten weten wat onze laatste belevenissen zijn! :-)

Zoals mama al vertelde, zijn we inderdaad afgelopen dinsdag naar de Niagra Falls geweest. We zijn vroeg vertrokken en we zijn daar rond 11.00 aangekomen. Daar hebben we ons aangemeld voor een tour met een busje en een gids die ons alle mooie plekken van de Niagra Falls zou laten zien.
De gids heeft op ons gewacht en we konden meteen vertrekken. Butch, de gids, was een hele leuke en enthousiaste man die zijn werk echt met plezier deed. We hadden een groep van 23 mensen dus gelukkig ook niet al te groot. We hadden mensen uit Amerika, China en Korea. Deze mensen uit Korea hadden meteen een klik met ons, ja je leest het goed, zij hadden een klik met ons wij niet met hen. Deze man werd door de gids Moby genoemd, de man begreep alleen niet zo goed waarom en noemde de gids ook steeds Moby. Hij vond ons echter helemaal geweldig omdat wij uit Nederland kwamen, het land van Guus Hiddink, aangezien dit de coach is geweest van Zuid-Korea.

Butch heeft ons meegenomen naar alle plekken van de Niagra Falls. De 'Caves of the mist', waarbij we heel dicht onderaan langs de watervallen konden lopen op hele charmante sandalen en een charmante poncho die we daar kregen om te voorkomen dat we nat werden. Het stond allebei heel erg leuk, nat zijn we alleen toch geworden :-) Maar ja, dat hoort erbij! Daarna zijn we nog naar de andere waterval gegaan waar we ook erg dichtbij konden komen.

Na een vers gesmeerde Bagel (Bègel zou mama zeggen) met het uitzicht op de watervallen zijn we door gegaan naar verschillende eilandjes om vanuit verschillende punten mooi uitzicht te hebben op de Falls. Daarna zijn we in de beroemde 'Maid of the Mist' geweest, oftewel de boot die tot bijna in de watervallen vaart. Dit was echt een geweldige ervaring. Zou ontzettend nietig en klein voel je je dan bij al dat mooie wat in de natuur te vinden is.

Vervolgens hebben we nog op het observatie dek van het uitzicht kunnen genieten en tot slot zijn we nog naar de whirpool geweest. Een stuk water een stuk verderop waar de Niagra Falls 6000 jaar geleden gevestigd waren. Door erosie zijn ze nu gevestigd op de plek waar ze zijn.

Ongelooflijk om dit allemaal te zien. Wij waren er echt stil van, van al het moois dat de natuur ons te bieden heeft!! Iedereen die hier ooit in de buurt komt, ga erheen! Iedereen die hier niet in de buurt komt, zorg dat je er in de buurt komt! :-) Het is echt fenomenaal!! We zullen foto's bijvoegen maar geloof me, hoe geweldig het er ook op de foto uitziet, in het echt is het nog 100x mooier.

De volgende dag zijn we vanuit Brockport (Ja daar :-P) doorgereden naar Warren. We hebben een leuke binnendoor route genomen en onderweg zelfs op een picknickbank op een grasveldje aan de weg gegeten. We gingen vooruit, eerst in de auto, daarna op een bank bij een autobandenwinkel, en nu een bank in het gras aan de weg :-)

Gisteren hebben we vanuit Warren de wijnroute gereden. Echt een super mooie omgeving met alleen maar uitgestrekte wijnvelden. Ontzettend mooi om te zien en echt genieten van de omgeving. Het was ook weer heel mooi weer dus dat was extra genieten. We hebben gisteren zelfs een broodje gegeten op een bankje in een parkje, jaja we gaan er echt op vooruit!! Aan het einde van de vakantie, de dag voor we vertrekken, hebben we waarschijnlijk HET ideale plekje gevonden :-)
We hebben zelfs nog bij een wijnboer wijnen geproefd en er 2 meegenomen om nog lekker van te genieten. Gisterenavond hebben we heerlijk een pizza op de kamer gegeten en even lekker rustig aangedaan, wederom in Warren.

Vandaag zijn we naar Canfield gereden. We zijn hier via een outlet heen gereden waar we lekker gewinkeld hebben.
Morgen gaan we een Amish route rijden om vervolgens uit te komen in een dorpje bij Pittsburgh waar we 2 nachten zullen verblijven.

Weer genoeg meegemaakt dus. We hebben het nog steeds prima naar onze zin. Jullie zouden er echt bij moeten zijn soms met bepaalde opmerkingen in het Engels van papa en mama (en in het Nederland van mij) :-) Ze zijn ontzettend leuk maar te veel om te onthouden en op de blog te zetten. Na de vakantie tijdens een glaasje wijn vertellen we ze aan jullie :-)

Wij gaan nu lekker eten. Voor jullie allen slaap lekker en tegen de tijd dat jullie dit lezen waarschijnlijk goedemorgen :-)

Geniet van jullie vakantie en voor degene die werken, succes :-)

Heel veel liefs,
Carmen en de andere twee Greenfields

• 02 Augustus 2014 - 11:31

J.arzt:

Lieve Susan, jan Willem, en Carmen. Wij hebben jullie nieuw reisverslag gelezen, wat fantastisch, dat jullie de niagara watervallen hebben gezien. Dat de Koreanen zo goed met jullie konden opschieten, dat komt door Guus hidding , thats one duchtsman die Korea beroemd heeft gemaakt op voetbalbal gebied, die wordt daar geëerd als de keizer van China. Carmen zal het outlet-centrum hebben leeggekocht. Jullie o.a al heel america gezien, prachtig toch. Jammer alleen hebben jullie de Alcatraz-gevangenis nog niet gezien, die ligt vlak bij staten-yland, maar dat nog wel een keer. Verder wensen we jullie de komende weken nog veel vakantie plezier. Muchos ambrasos y besos de sus padres y abuelos. Xxxxxxxxxxxx.

• 03 Augustus 2014 - 09:28

John:

Hallo Greenfields. Geweldig toch weer wat jullie allemaal zien en beleven. Om jaloers op te worden. Zoveel moois om te zien. Niagra Falls. Dat moet overweldigend zijn om in het echt te zien. En overal waar jullie zijn valt gelukkig ook genoeg te shoppen.Hoe compleet wil je het hebben? Groetjes van Tineke en mij en ga door met genieten!!!!

• 03 Augustus 2014 - 10:02

Karel:

bedankt voor de update. Lijkt me inderdaad geweldig om dat eens te zien/mee te maken. Veel plezier nog bij het vervolg. Ik werk gewoon wel door hoor (ha,ha)

• 03 Augustus 2014 - 16:04

Anne-Marie:

Hello greenfields!
    Ja hoor ook wij hebben jullie blog gevonden!( Ik heb beide mailboxen gecheckt...zonder resultaat:( . Dat was nu wel even leeswerk dus! Mooie verhalen hoor, volgens mij genieten jullie daar volop. De niagara watervallen hebben wij jaren terug ook bezocht en dat is inderdaad erg indrukwekkend. Zijn jullie nog in dat museum geweest? Daar ligt die ton waarin iemand een keer levend die watervallen af gegaan is. Moet er niet aan denken! Wanneer komt er een foto van jullie mooie american car? Ben wel benieuwd! Geniet nog lekker verder van de reis! We gan jullie verder volgen!

groetjes Anne-Marie

• 03 Augustus 2014 - 22:09

Inge:

Hallo jongelui :-) ' wat een verhalen en indrukken !!!!
    De sfeer zit er sowieso goed in hahaha, lekker stel...zo met z'n drietjes ;)
    Ik was FF een aantal dagen druk dus heb net de laatste 3 verslagen gelezen, stuk voor stuk leuk geschreven hoor!
    Ik wens jullie een goeie reisdag toe en lees graag de komende verslagen met al jullie belevenissen !!!!!
    Dikke X van ons

• 03 Augustus 2014 - 23:23

Carola:

hallo allemaal,

Net al jullie blogs gelezen. En foto's bekeken. Dames, compliment, jullie schrijven leuk!
    Wanneer volgt een blog van Jan-Willem?
    Geniet van jullie reis!

Groetjes,

Carola

• 04 Augustus 2014 - 09:55

Marjo:

Heerlijk om "samen" met jullie via de reisverslagen deze reis te maken.Geniet van jullie verhalen.
    Wens jullie nog vele mooie ontdekkingen tijdens het verdere verloop van de reis.
    Lieve groetjes, Marjo

• 04 Augustus 2014 - 15:27

Bella:

Jeetje Carmen, je beschrijft het zo beeldend dat we zo op reis willen. We kunnen jullie route zo kopiëren. Gisteren waren we in Limburg op een feestje van vriendin Ria en vrienden van haar zijn ook zulke enthousiaste Amerika gangers. Als die verhalen maken ons toch wel erg enthousiast. Nog veel plezier allemaal en geniet nog op vele bankjes!

• 04 Augustus 2014 - 21:29

Jos:

Mooi verhaal over de Niagara. Jullie hebben veel gezien daar en het roept herinneringen op.
    Dat bootje onder aan die waterval leek van boven angstaanjagend maar eenmaal erop was het indrukwekkend. Eens met jullie aanbeveling dat eigenlijk iedereen er naar toe zou moeten. Veel plezier verder bij de Amish met hun eigenaardige en ouderwetse gewoonten en oppassen met hun koetsjes.
    Jos en Elly