It's raining...........!!! - Reisverslag uit Brockport, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu It's raining...........!!! - Reisverslag uit Brockport, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu

It's raining...........!!!

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Groeneveld

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Brockport

Vandaag mag ik een keer een blog schrijven omdat Carmen niet zo'n zin heeft en liever eten gaat halen met JW.

Vanuit York hebben we onze reis vervolgd door de White Mountains, een prachtig bergachtig natuurgebied, dat zijn naam eigenlijk alleen maar eer aan doet in de winter! Tenminste dat vermoed ik want de Mountains waren ' knap groen, groen en groen'! Maar alles beter dan de snelweg natuurlijk.

Omdat onze reis niet vooraf helemaal hebben vastgelegd, moeten we iedere dag een hotel/motel reserveren voor de volgende dag. De ene keer gaat dat makkelijker dan de andere keer en we komen dan ook in heel veel verschillende accomodaties.

Ook in dit gebied was het lastig iets te vinden en uiteindelijk heb ik (Susan dus, want ik ga over de overnachtingen) een motel geboekt in Lancaster, wat redelijk goedkoop was. Toen we er naar toe reden, en steeds dichterbij kwamen, dacht ik werkelijk dat we in een of andere 'aggenebbis zooi' terecht kwamen! Zandpad op, zandpad in, langs de schroot.......... Ik zag de bui al hangen! Maar goed, het viel alles mee, het motel was wat gedateerd maar het was ' schoon' en daar gaat het bij de 'Arzt-en' tenslotte om.
En ik kon er zelfs even een was draaien want ja, voor 4 weken kleding mee nemen, dat is niet te doen!

De volgende dag zijn we richting Vermont gereden, een groot skigebied! Je waant je echt in Oostenrijk en de Amerikanen hebben er alles aan gedaan om het gebied ook ' Oostenrijks' te laten lijken: skileraren hierheen gehaald en ze serveren zelfs 'Wurst met Sauerkraut'!

In dit gebied bevindt zich ook de ' Ben & jerry' ijsfabriek, alwaar wij een rondleiding hebben gehad! Tot die dag had ik zelf niet zoveel met dat ijs maar ik ben inmiddels van gedachten veranderd! Alle ingrediënten komen van de plaatselijke boeren en ondernemers en twee mannen Ben & Jerry ( die overigens GREENFIELD van achteren heet!) zijn ooit gestart in een busje en hebben dit uitgebouwd tot een enorm imperium! Tot slot kregen we de nieuwste smaak te proeven!! Echt heerlijk moet ik zeggen en omdat wij uit ' the Netherlands' kwamen en de bezoekers van ' het verst weg waren' hadden we voor iedereen een ' proefje' verdiend! Haha! Die Amerikanen zijn echt maf. Ze bedankten ons voor het gratis ijs: ' thanks netherlands' !!!

Voor de lunch komen we meestal broodjes en beleg in de supermarkt en eten dan ergens onderweg! De eerste keer vond JW het niet nodig om te stoppen en hebben we in de auto een broodje gesmeerd. Zeker omdat we vaak vrij lang in de auto zitten, zei ik dt ik toch liever even wilde picknicken voor de lunch, even lekker buiten! Nou, dat liet Jw zich geen twee keer zeggen. Gisteren waren we ook weer een eind onderweg en bij de eerste de beste picknick bank stopte hij, het bleek een picknick bank op het ' tire center' personeelsterrein!!! Maar goed, we waren al vooruitgegaan naar ' buiten' ! Onze dochter ging de broodjes smeren en we hadden kaas en worst als beleg. Waarop ze tegen haar vader zegt: 'leg jij de worst er even in'!!! Ja, zo kan ie wel weer!!! De toon was weer gezet!

We zijn ' s middags naar het huis van de ' Von Trapp' familie geweest. Zij zijn tijdens de oorlog gevlucht vanuit Oostenrijk naar Vermont. Het huis doet tegenwoordig dienst als hotel en de ' von Trapps' liggen in de achtertuin begraven.

Ja en over auto rijden gesproken! Onze dochter steekt zo af en toe de draak met 'onze slimme opmerkingen', maar zij kan er ook wat van hoor. Op de vooruit van onze Uto zit een kastje en de eerste dag vroeg ik, goh, wat zou dat zijn???? Ik wil het aanraken, waarop Carmen zegt: ' pas op joh, daar zit een mes in!!! Als je het aanraakt, snij je zo het raam open!!!' Ja hoor, zei ik: ' dat is makkelijk voor als we onderweg een appel moeten schillen! Dan hebben we het mes vast bij ons!
Bij nader onderzoek bleek, dat je daar een abonnement in kon doen voor de tolwegen! Hoezo gymnasium??!!!

Vandaag was het in Nederland noodweer maar hier eigenlijk ook! Het kwam met bakken uit de lucht. We zijn vandaag langs Lake Ontario gereden maar het was geen doen om uit de auto te stappen, want na een seconde was je compleet doorweekt.
Morgen staan de Niagara watervallen op het programma maar....... We moeten even kijken of het weer het toelaat!

We zijn nu aan het chillen op de kamer, zoals de echte Amerikaan dat doet, met fastfood aan de tv!
Wordt vervolgd.............een Amerikaanse groet van de Greenfields!

Wrikten by: Susan. (Foto's volgen nog)

  • 29 Juli 2014 - 07:51

    Kevin:

    WAha naar de ijsfabriek en ook nog wel Ben & Jerry, dat was iets voor mij geweest. Veel plezier nog tijdens jullie spannende reis.
    Gr Kevin.

  • 29 Juli 2014 - 09:00

    Jos En L Hulst:

    Hello greenfields,

    Jullie zijn nu in een leuk gedeelte van de reis. Niagara watervallen zijn indrukwekkend! Over het weer hoef je je geen zorgen te maken, want als in de boot de watervallen ingaat, (moet je zeker doen), krijg je een plastic jas aan en wordt je toch nog een beetje nat! Het is spannend!
    Gaan jullie na de watervallen naar Canada?
    Hier alles ok!
    Nog veel plezier, geniet ervan en gauw tot horens!

    Liefs Jos en L

  • 29 Juli 2014 - 10:11

    Inge:

    Goede morgen allemaal,

    Wat heb ik genoten van het reisverslag!
    De heerlijke schrijfstijl vermengd met droge susanhumor en de levendigheid dat ik me achterin de auto waan

  • 29 Juli 2014 - 10:14

    Inge:

    Susan,

    Er zat nog n stukje achter..maar ik zie het niet meer staan ha ha

  • 29 Juli 2014 - 10:39

    Bella:

    Susan wat schrijf je leuk. Leuk die afwisseling en wat een mooie tocht maken jullie. Ik herken die zoektocht naar hotels. Op de fiets hebben wij het ook en die verrassing iedere keer is geweldig, vind je niet. Voor ons is ook het criterium: 't moet schoon zijn. Spannend de Niagara watervallen. Gewoon doen, ook al regent het. Veel plezier en liefs André en Bella

  • 29 Juli 2014 - 21:31

    Tineke Verhulst:

    Leuk jullie belevenissen te lezen! Ga zo door!
    Ja, die ijsfabriek! Helemaal leuk, ik denk dat Pieter daar niet weg te slaan zou zijn, als echte ijsfanaat! Geniet van jullie reis, veel plezier!
    Gr. Pieter en Tineke

  • 01 Augustus 2014 - 19:23

    Jaap:

    Het kasteel.de koetsen en de flora hebben de orkaan doorstaan !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Groeneveld

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 6609

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Rondreis USA

Landen bezocht: