De roadtrip is begonnen!! - Reisverslag uit York, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu De roadtrip is begonnen!! - Reisverslag uit York, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu

De roadtrip is begonnen!!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Groeneveld

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, York

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat het nieuws van de ramp van de MH17 ons niet is ontgaan. Wij leven ontzettend mee met alle nabestaanden en zijn alle drie best aangeslagen van dit nieuws. Wij proberen alles mee te krijgen en volgen zowel het Nederlandse als het Amerikaanse nieuws, het is namelijk echt wereldnieuws. Wij vind het erg jammer dat wij de Nationale dag van de rouw niet hebben kunnen bijwonen. Wij hebben de beelden van de Nederlandse televisie teruggekeken en wij hebben vanuit Amerika deelgenomen aan deze nationale dag.

Hoewel ik er best een dubbel gevoel bij heb om deze blog te schrijven door de ramp van MH17, hebben wij beloofd jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen dus dat ga ik ook doen.

Afgelopen maandag, nadat onze dagen in New York helaas voorbij waren, zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan. Gelukkig niet om weer terug te vliegen naar Nederland, maar om de huurauto op te halen zodat wij aan onze Roadtrip konden beginnen. We hebben echt een ontzettend gave auto, een blauwe Dodge Grand Caravan. We hebben ontzettend veel ruimte in de auto en zouden zelfs in het aller uiterste geval in de auto kunnen slapen als het niet anders kan...goh...dat zou denk ik leuke verhalen opleveren....jullie zien het vast al voor je...de familie Groeneveld die in een auto overnacht...helaas, we hebben geen verborgen camera om op te hangen mocht het zover komen :-)

Nadat we de auto hadden opgehaald zijn we naar Manchester gereden. Nee we zijn niet even naar Engeland gevlogen/gevaren, we is blijkbaar ook een Manchester in Amerika. :-)
Hier hadden we een erg mooi hotel gevestigd naast een Mall, wat mama en ik natuurlijk niet erg vonden :-)

Dinsdag zijn we vanuit Manchester doorgereden naar Salem, waar we voor 2 nachten een hotel hadden geboekt op ongeveer 30 minuten afstand van Boston. Op weg naar Salem hebben we een hele mooie route afgelegd langs de kust. We zijn via de mooie stadjes Newport, Duxburry en Scituate gereden waar echt super mooie, grote en luxe huizen staan. Erg mooi om te zien zo langs de kust.

Woensdag zijn we vanuit Salem vroeg in de auto gestapt om een dagje naar Boston te gaan. We hebben het ontbijt opgepakt en in de auto gegeten om zo tijd te besparen, aangezien we de vorige dag erg in de file hadden gestaan en file hadden gezien van en naar Boston. Eenmaal in Boston aangekomen hebben we de Heritage Route en The Freedom Trail gelopen. Dit zijn twee routes door de hele stad waarbij je al lopend de mooiste, grootste en belangrijkste bezienswaardigheden van de stad ziet. Echt hele mooie routes om te lopen en je krijgt inderdaad een heel goed beeld van de stad. De wandeling leidt je ook door hele leuke wijkjes achteraf. Mama had de hele nuttige opmerking dat het eigenlijk beter zou zijn als er geen auto's in deze straatjes zouden mogen rijden en parkeren. Maar al snel vond ze het minder erg toen de verklaring kwam, namelijk dat op deze parkeerplekken alleen de president mocht parkeren. (Er stond op bordjes langs de kant: 'Residence Parking Only', wat dus inhoudt dat je een vergunnning moet hebben, mama las 'President Parking Only'). Het is wel een hele geruststelling, aangezien alle parkeerplekken bezet waren, dat Boston zoveel presidenten heeft, dan zal er toch wel eentje tussen zitten waar je het mee eens bent :-)

Wij zijn alle drie van mening dat Boston echt een ontzettend gave stad is. Wij zouden het aan iedereen aanraden en wij zouden zeker terugkeren.
's Avonds hadden we besloten lekker een stokbroodje op de kamer te eten uit de supermarkt met een biertje en een glas wijn. Het brood en beleg hadden we allemaal gevonden en in het karretje liggen. Het kostte ons toch wel drie rondjes door de winkel en een teleurgesteld gezicht van mijn vader om erachter te komen dat ze in deze staat geen alcohol verkopen in de supermarkt maar alleen in de daarvoor bestemde winkels. Gelukkig zat ook die in de buurt en hebben we lekker kunnen eten met een drankje erbij :-)

Vandaag zijn we begonnen met een bezoek aan harvard University. Jeetje wat een gigantisch terein en wat een hoeveelheid aan gebouwen. Het was leuk om gezien te hebben maar toch had ik er iets meer van verwacht.
Na het bezoek aan Harvard zijn wij doorgereden in de richting van York. (Wederom de Amerikaanse plaats en niet de Engelse) Ook deze weg was een hele mooie weg langs de kust met prachtige huizen en mooie stranden. Rond 3u zijn we aangekomen in York, waarna we de koffers op de kamer hebben gezet en naar de outlet zijn gegaan hier om de hoek waar we leuk hebben gewinkeld :-)

Nu zijn we ons gereed aan het maken om te gaan slapen om morgen weer fit de reis voort te kunnen zetten.

Voor ons welterusten, voor jullie goede morgen en een fijne dag!

Liefs,
Carmen en de rest van de Greenfields.

p.s. Geniet extra van deze blog, hij was de eerste keer verdwenen toen ik de laatste punt zette dus ik heb hem opnieuw moeten doen! Sorry voor eventuele spelfouten maar heb hem meteen gepost en niet meer nagelezen om te voorkomen hem weer kwijt te raken :-)

• 25 Juli 2014 - 12:33

Bella:

Lieve Susan, Jan Willem en Carmen,

Leuk om jullie blog te lezen. Carmen je schrijft leuk!Het lijkt voor jullie natuurlijk heel onwerkelijk als je dan de beelden over de MH17 vanuit Nederland ziet. De meeste mensen, soms hele families, gingen met vakantie en dan zo'n einde. Afschuwelijk!
    André en ik wensen jullie een fijne tijd. Geniet! En.... JW dat rose t-shirt staat je goed! Groeten van ons tweetjes, Bella

• 27 Juli 2014 - 11:06

Karel:

Fijn om te horen, dat het goed met jullie gaat en dat jullie het naar de zin hebben. Wees voorzichtig daar en geniet maar lekker. Wij werken wel door (ha,ha)

• 27 Juli 2014 - 16:05

Hetty:

Hallo luitjes,
    wens jullie heel veel plezier. Geniet van jullie weldverdiende vakantie.

• 28 Juli 2014 - 13:47

Miranda Hofstede:

Hi die groeneveldjes,
    Ik kan lezen en zien (op fb) dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Wat een belevenissen hebben jullie al gehad en dat in zo'n korte tijd. Boston lijkt me inderdaad een mooie stad. Geniet lekker van elkaar en deze vakantie. Volgende keer direct naar een drankenwinkel!!

xx van ons 3en