New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Groeneveld

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Bij deze de tweede update van ons verblijf in New York.
We hebben inmiddels onze weg gevonden en we zijn inmiddels [een beetje] gewend aan het tijdsverschil. :-)

De eerste dag in New York, donderdag, begon de dag al erg bijzonder. We zaten te ontbijten in het hotel [wat overigens een erg lekker ontbijt is, niet alleen maar muffins :-)] en er kwam een man langslopen. Die man gaf papa over de bosjes heen een hand. Papa schudde hem de hand, echter was de man iets sterker dan gedacht waardoor papa nog net niet over de bosjes heen vloog! [met ijzeren stoel en al]
Na van deze `schrik` te zijn bekomen zijn we de stad in gegaan. We zijn eerst met de metro naar South Ferry gegaan waar we de Ferry naar Staten Island hebben genomen. Tijdens deze overtocht heb je een prachtig uitzicht over de stad.
Na deze boottocht hebben we heerlijk geluncht in en gelopen door het financial district. Hier zijn ontzettend leuke straatjes met lekkere en gezellige restaurantjes. En hoe leuk het ook is om dingen te bekijken en te bezoeken, lekker eten is natuurlijk ook belangrijk :-)
Vervolgens zijn we `s middags naar Ground Zero en het 9/11 museum geweest. Bij het museum is bijna nog betere beveiliging dan op het vliegveld! Zelfs hier moest je door een poortje en je riem afdoen etc. Maar Jeetje wat was dit indrukwekkend. Echt een aanrader om dit te bezoeken, alleen ga je er wel met een naar gevoel weg. Het is zo goed in beeld gebracht dat je bijna het idee hebt dat je het zelf hebt meegemaakt! Erg mooi gemaakt dus!
` s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Ruby Tuesday op Times Square. We hadden een hele enthousiaste en vrolijke ober, zoals ze hier natuurlijk allemaal zijn aangezien ze het moeten hebben van de tip :-). Deze man had echter wel mijn goedkeuring aangezien ik gewoon een biertje kreeg zonder dat ik mijn ID moest tonen! :-)

Vrijdag zijn we `s ochtends naar Rockefeller Centre geweest. Hier zijn we helemaal omhoog gegaan en hebben we genoten van het uitzicht over de stad. Wat een prachtig uitzicht. En dat zeg zelfs ik, met mijn hoogtevrees! :-) Ook hier natuurlijk weer heel veel beveiliging, ik moest zelfs bijna mijn nagelknipper inleveren, alsof ik daar iemand mee kan neersteken! :-)
`s Middags zijn we heerlijk Cental Park ingegaan. We hebben lekkere broodjes gehaald voor de lunch en hebben die lekker in Central Park opgegeten. Daarna hebben we nog een heel stuk gelopen door het park, waarbij we verschillende bruiden, een fotoshoot en een filmopname hebben gezien [jaja, wie weet zie je ons nog wel lopen in die film, `Trainwreck`, wat het dan ook voor film mag zijn!:-)]. Dit was een heerlijk relaxte middag, waarbij we volgens mijn vader zelfs nog een `squirtel` hebben gezien, rara wat hebben wij in dat park gezien!? :-)
Vrijdagavond hebben we gegeten bij een restaurant waarover ik had gelezen in het Food Inspiration Magazine. In dit kleine, schattige restaurantje zouden ze als enige in NY Deep Dish Pizza maken, een soort kruising tussen pizza en quiche! Wauw wat was dit een leuke belevenis. Het was ontzettend lekker, een heel gezellig restaurantje en ontzettend knus. Lekker eten, goede service en een leuke sfeer, wat willen we nog meer!?

Vandaag zijn we naar de outlet in Jersey geweest. Ook heel erg leuk. Helaas zijn we niet zo geslaagd als dat we hadden gedacht, maar het was wel erg gezellig en gelukkig hebben we nog 4 weken!! :-)
Vanavond lekker eten bij een ander restaurant wat ik via de minor Foodservice heb leren kennen en waar we hier toevallig tegenaan liepen, ik ben benieuwd! Qua eten is er hier in NY genoeg te vinden en niks te klagen! Op elke hoek en in elke straat zijn bijna alleen maar eetgelegenheden te vinden. Alle Amerikanen die je ziet hebben dan ook altijd iets te eten of te drinken in hun handen, alsof er verder in het leven niks belangrijk is! Nu is eten en drinken natuurlijk ook wel erg lekker, maar hier slaan ze een beetje door denk ik :-)

Morgen laatste dagje in NY. Als het goed is gaan we naar Bryant Park, Pier 17 en de Brooklyn Bridge. Maandag gaan we de huurauto ophalen en gaan we onze rondreis beginnen. Ik ben benieuwd wat voor auto we hebben en wat we nog allemaal gaan beleven de komende weken!

We keep you posted!

Groetjes vanuit de grote appel,
The Greenfields

• 20 Juli 2014 - 01:11

Hans Agterberg:

Het bevalt jullie daar wel volgens mij met al die restaurantjes en bijzondere plekjes. Wij zijn net thuis van een familiedagje. Fietstocht tijdens een dag met 33 graden en na afloop een BBQ waardoor de warmte verder toenam. Ook langs huis van slachtoffers vliegtuigramp in Neerkant gefietst, indrukwekkend al die bloemen en vlaggen halfstok. Het is nu (01.10 uur) nog 24 graden. Geniet nog van jullie laatste dag in NY en ik kijk uit naar jullie volgende verslag. Groeten uit Stramproy

• 20 Juli 2014 - 09:39

Miranda:

Hi die Greenfields,
    Wat een avonturen hebben jullie al beleefd en binnen zo'n korte tijd. Heerlijk om op terug te kijken als jullie over een heeeeeeeeeeeeeeele lange tijd weer terug zijn.
    Mijn wens is ooit nog een keertje bovenop de empire state building te staan. Misschien ooit?
    En gelukiig voor jou San, zijn er ook nog groene plekjes te vinden.
    Volgende keer moet Jan Willem voorbereid aan 't ontbijt gaan zitten hoor haha. Geen sterkte mannen meer.

Veel plezier deze dagen en tot het volgende verslag.
    xx Miranda en co

• 20 Juli 2014 - 11:27

Marianne Van Der A :

Wat fijn om al jullie mooie verhalen te mogen lezen. Zo zijn wij ook even terug in deze geweldige stad! Geniet ervan en benut elke minuut om alles tot jullie te nemen.
    Als je in de buurt bent van The Flatironbilding; de eerste wolkenkrabber vergeet dan niet om naar "Eataly" te gaan, een heerlijke belevenis. Nogmaals heel veel plezier en niet teveel aan de terugvlucht denken Susan. Je bent een kanjer.
    Lieve groetjes Marianne.

• 20 Juli 2014 - 14:18

John:

Wat een belevenissen alweer in zo'n korte tijd. Jan Willem bijna in een baan om de wereld en dan ook nog een squirtel gezien. Bedoelt hij niet een squirel? Een eekhoorntje? Nou ja, wat het ook is geweest, na zo'n bijna lancering heb je wel iets anders aan je hoofd. In ieder geval worden de magen goed gevuld en zien jullie prachtige en indrukwekkende dingen. Ga zo door. Groetjes uit Alphen a/d Rijn

• 20 Juli 2014 - 18:04

Inge:

Heeey, was die eekhoorn tam ? Hahaha :-) zo te lezen vermaken juli je prima !!
    Mooie foto"s weer en ben benieuwd hoe de rest van Amerika er uit gaat zien :-) !
    Heeele goeie reis en ik ben ook benieuwd naar de huurauto dus laat julli even met z'n 3-en op de foto zetten ?! Dikke x en lees jullie snel xxx

• 23 Juli 2014 - 11:58

J.arzt:

Lieve Susan, jan Willem,en Carmen, zo te lezen hebben jullie al veel mee geaakt op jullie vakantie ,eerst op het vliegveld en daarname met het over de struiken vliegen van jan Willem. Maar in ieder geval hebben jullie al veel gezien en kostelijk geamuseerd . Wij wensen. Jullie nog heel veel plezier en vakantie. Vreugde. Veel liefs van ma. En pa.xxxxxxxxxxe