We are in New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu We are in New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Groeneveld - WaarBenJij.nu

We are in New York!!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Groeneveld

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Allereerst kan ik jullie met veel plezier mededelen: we zijn in New York!!!!!!!

De reis is eigenlijk over het algemeen prima verlopen, op wat kleine `eigen aardigheden` na natuurlijk! :-)

Het begon al bij het inchecken helaas. Wij checken altijd al van tevoren in op internet, zoals de meeste mensen waarschijnlijk doen. Bij het inchecken kregen we echter de melding dat wij niet konden inchecken omdat er gegevens ontbraken met betrekking tot de ESTA formulieren. Na gebeld te hebben bleek dat er een fout in het systeem zat waardoor we op het vliegveld moesten inchecken....

We hadden een taxi besproken om ons naar het vliegveld te brengen, om op tijd op het vliegveld te zijn zodat we nog gezellig wat konden eten voordat we het vliegtuig in zouden gaan [en zoals later bleek om nog te kunnen inchecken].
Helaas was deze taxi in de file terecht gekomen waardoor een andere taxi in moest springen. Maar die was natuurlijk wel te laat! Gelukkig hadden we genoeg speling genomen bij het reserveren van de taxi, het werd alleen wel allemaal ietsje krapper doordat we ook nog moesten inchecken.

Eenmaal op het vliegveld aangekomen moesten we aan een self-incheck apparaat inchecken. Natuurlijk hadden wij dit nog nooit gedaan dus je kunt je voorstellen hoe dat ging :-).
Papa wat stresserig omdat we nog de bagage af moesten geven en bleek dat we al om 11.35 bij de gate moesten zijn, en mama die probeerde rustig te blijven en alles goed te regelen. Nu zul je je misschien afvragen wat ik dan deed...ik stond veilig op afstand en heb op de koffers gepast :-)
Gelukkig lukte het inchecken op deze apparaten wel en ook de bagage afgeven ging prima. Het duurde echter wel allemaal erg lang. Toen we dus eenmaal overal doorheen waren bleek eigenlijk dat we meteen door moesten naar de gate. Daar aangekomen hadden we een kwartier vertraging waardoor we toch nog lekker even konden lunchen. :-)

Eenmaal bij de gate om erdoorheen te gaan werden nogmaals de paspoorten nagekeken. Bij het inchecken had mijn paspoort al wat problemen opgeleverd, en gelukkig werd ik ook hier eruit gehaald! Ik moest aan de zijkant wachten en mijn paspoort werd apart gelegd. Na zo`n 10 minuten wachten werd mijn paspoort door een lezer gehaald en mocht ook ik gelukkig doorlopen!

De vlucht is eigenlijk perfect verlopen. Prima plekken, prima entertainment en voor de afwisseling de keuze tussen `kip` of `vegetarisch` in plaats van de eeuwige `kip` of `vis`. :-)

Eenmaal geland bleek helaas dat onze gate nog bezet was en dus hebben we een half uur moeten wachten voordat we eindelijk de gate hadden bereikt. Wel zaten we in de voorkant van het vliegtuig. Hierdoor waren we er snel uit en waren we dus ook snel door de paspoorten controle op JFK. Ook hier was er gelukkig weer iets met mijn paspoort, er ontbrak bij mij een stempel die papa en mama wel hadden. Gelukkig bleek dat dit verder geen probleem was.

We hebben ons vervolgens gemeld bij het taxi bedrijf, waar we ongeveer 45 minuten hebben moeten wachten tot de taxi er was. Het was een busje die meerdere personen tegelijk meenam en volgens een route ging afzetten. Eenmaal in het busje moesten we nog zo`n 20 minuten wachten voordat hij überhaupt vertrok. Nou...het was maar goed dat er gordels in dat ding zaten...anders had er nu een van ons in een berm ergens in New York gelegen...
Die man kende alle routes uit zijn hoofd maar dat bleek ook want hij reed erg hard en remde weinig af voor de bochten....
Ondertussen was het ongeveer half 7 [half 1 NLse tijdJ en moesten we nog 4 andere personen afzetten. De chauffeur was erg aardig maar hij bleef maar praten.
En dat na zo`n lange reis terwijl het eigenlijk al nacht is, tja daar word ik niet al te vrolijk van!

Om half 8 zijn we eindelijk aangekomen in het hotel. We hebben ingecheckt en de kamer is echt helemaal prima. We hebben de spullen op de kamer gezet, zijn snel nog lekker een hapje gaan eten om de hoek en zijn toen gaan slapen.

Echt een goede nacht hebben we natuurlijk niet gehad door de jet-lag, maar we hebben er vandaag natuurlijk gewoon heel veel zin in en we gaan zo lekker de stad verkennen!

Ik hoop jullie zo weer een beetje bijgepraat te hebben van onze eerste belevenissen. Wij gaan nu lekker eten en de stad in!

Jullie horen snel weer van ons!

Groetjes,
The Greenfields

  • 17 Juli 2014 - 14:52

    Papa:

    Ik was NIET stresserig!!!!!

  • 17 Juli 2014 - 15:34

    Miranda:

    Gelukkig kunnen jullie vanaf NU van jullie welverdiende vakantie genieten. Het reizen is altijd een noodzakelijk kwaad en naar Amerika helemaal, maar gelukkig ligt dat nu achter jullie.
    Geniet lekker van de Big Apple en ga lekker uitgerust aan de rondreis beginnen.

    Liefs, Aad, Miranda en Alana

  • 17 Juli 2014 - 15:46

    Inge:

    Hey vakantiegangers heel veel plezier aan de andere kant overzee!
    Kinderen spreken vaak de wasrheid

  • 17 Juli 2014 - 15:56

    Kim:

    Klinkt als een groot succesverhaal al! :p veel plezier!

  • 17 Juli 2014 - 16:14

    Karel:

    Nou zeg, en dat nog alleen maar voor de heenreis. Dat belooft wat, zou ik zeggen. Nee hoor, volgens mij hebben jullie het ergste nu gehad en kunnen jullie genieten van deze fantastische reis. Stuur ook 's wat foto's als dat kan. Fijne dag nog

  • 17 Juli 2014 - 16:30

    Marjo:

    Wens jullie een heel fijne tijd in Amerika.
    Vandaag al gaan shoppen in NY - Jan Willem ??? samen met de dames ???

    Lieve groetjes.

  • 17 Juli 2014 - 17:56

    John:

    Eindelijk weer in de States. Geweldig toch! Alleen dat gedoe voor je er bent. Want ja, het blijft toch openbaar vervoer. En ik vermoed dat ze de taxichauffeur die wij in Rome hadden hebben overgeplaatst. Geniet van alles om jullie heen. Groetjes van Tineke en John.

  • 18 Juli 2014 - 00:35

    Susan:

    En dan hebben ze het nog niet eens over ' mijn enorme vliegangst' die ik voor de zoveelste keer heb overwonnen! Of ik terug vlieg.........dat weet ik nog niet nadat ik net heb gelezen dat ren vliegtuig neergeschoten is!!!
    En nee Marjo, we hebben (nog niet) geshopt!!!

  • 18 Juli 2014 - 13:08

    Marjo:

    Woh ... wat een mooie foto van het nieuwe WTC.
    Komen herinneringen bij mij boven. Zal het zeker
    ook met eigen ogen nog een keer komen bewonderen.

    Susan, eerst genieten :) ... nog niet teveel denken aan de
    terugvlucht. Uiteindelijk vliegen jullie niet over oorlogsgebied.
    Maar het is wel een triest bericht - NL is in rouw / is stil.

    Over dat shoppen ... dat kumt good ... weet ik wel zeker :)

    Lieve groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Groeneveld

Actief sinds 15 Juni 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 6613

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Rondreis USA

Landen bezocht: